Vragen

Wat kan Gilde Amsterdam voor jou betekenen? Hier vind je antwoorden op de meest voorkomende vragen over ons en onze diensten. We streven ernaar om transparantie te bieden en jouw vragen zo volledig mogelijk te beantwoorden.

Algemeen

Wat doet Gilde Amsterdam?

Gilde Amsterdam is een vrijwilligersorganisatie waarmee we de sociale cohesie in Amsterdam willen vergroten. We hebben een 5tal projecten, van een één-op-één relatie zoals SamenSpraak, waar een koppeling altijd maatwerk is. Tot de gidsen van Mee in Mokum die met groepen de stad verkennen.

Vrijwilligers zijn onder meer actief in taalcoaching (lezen, schrijven en spreken), loopbaanadvies, persoonlijke ontwikkeling en in het coachen van kinderen met obesitas en het gezin. Verder werken vrijwilligers ook als leesbegeleider op basisscholen.

Hoe kan ik bijdragen aan de activiteiten van Gilde Amsterdam?

Onderaan de pagina van de verschillende projecten vind je een aanmeldknop waar je je voor het specifieke project als vrijwilliger kunt opgeven. Er volgt dan een kennismakingsgesprek waarna we je koppelen aan een client.

Let op: voor sommige projecten hebben we voldoende vrijwilligers op dit moment

Zijn er mogelijkheden voor samenwerking met Gilde Amsterdam?

Wil je als organisatie met Gilde Amsterdam samenwerken? Dat kan! Kijk op deze pagina voor meer informatie. Of neem contact op met onze directeur Margje de Jong via directie@gildeamsterdam.nl

Hoe kan ik Gilde Amsterdam financieel ondersteunen?

Financiële donaties, hoe klein ook, zijn van harte welkom. Dat kan via ons rekeningnummer NL29INGB0005694659 t.n.v. Stichting Gilde Amsterdam. Met uw hulp kunnen wij onze vrijwilligers beter ondersteunen en de potentiële cliënten beter bereiken.

Gilde Amsterdam heeft een ANBI-status (Algemeen Nut Beogende Instelling). Uw giften en legaten aan stichting Gilde Amsterdam zijn aftrekbaar bij de belasting.

Organisatie

Hoe ziet het vrijwilligersbeleid eruit?

Onze organisatie heeft het vrijwilligersbeleid geformuleerd in dit document.

Heeft de organisatie een klachtenregeling?

Ja, Gilde Amsterdam heeft een klachtenregeling

Heeft de organisatie een vertrouwenspersoon?

Ja, Gilde Amsterdam heeft een vertrouwenspersoon. Heb je de vertrouwenspersoon nodig? Stuur dan een kort bericht naar info@gildeamsterdam.nl met het verzoek om contact met de vertrouwenspersoon.

Stadswandelingen

Hoe reserveer ik een wandeling?

Gebruik het aanmeldformulier bij iedere wandeling of mail naar meeinmokum@gildeamsterdam.nl. Binnen vijf werkdagen ontvang je antwoord. Natuurlijk kun je ons ook bellen op 020 625 1390, iedere werkdag van 13.00 tot 15.00 uur, en maandag, woensdag en vrijdag ook van 10.00 tot 12.00

Hoe lang van tevoren moet ik reserveren?

Voor een wandeling in het weekend kun je het beste op tijd zijn zodat je jouw favoriete wandeling kunt kiezen. Door de week kun je tot twee dagen van tevoren reserveren. Bel met: 020 625 1390 op werkdagen tussen 13.00 en 15.00 uur, op maandag, woensdag en vrijdag tussen 10.00 en 12.00 of boek via de site.

Hoe kan ik betalen?

Bij het boeken van de wandeling betaal je via iDeal of via een overboeking vooraf.

Voor een grote groep maken wij graag een factuur, die wij achteraf aan je sturen.

Het is niet mogelijk met pin of creditcard te betalen.

Ik kom alleen, kan ik dan ook mee lopen?

Jazeker, er is geen minimum aantal. Je kan voor een doordeweekse wandeling zelfs nog tot twee dagen van tevoren bij ons boeken.

Kan iemand in een rolstoel of met een lichamelijke beperking ook mee?

Jazeker, bij Mee in Mokum streven wij ernaar om al onze wandelingen zo toegankelijk mogelijk te maken. Geef het bij jouw boeking aan, zodat wij er in de wandelroute rekening mee kunnen houden.

Wij willen wandelen met een grote groep, kan dat?

Dat kan, onze groepen zijn maximaal 8-10 personen groot. De groep wordt dus over meerdere groepen verdeeld, afhankelijk van de grootte van de groep.

Waar is het vertrekpunt?

Over het algemeen is restaurant Luciëns, Sint Luciënsteeg 15  het vertrekpunt.

Hoe laat beginnen de wandelingen?

Alle wandelingen starten om 11.00 uur en 14.00 uur. Ze duren 2,5 uur.

Je kunt ook en wandeling op maat aanvragen met een andere vertrektijd en duur.

Gaan de wandelingen ook door als het weer wat tegen zit?

Jazeker! Wij lopen in weer en wind. Mocht het weer echt bar en boos zijn tijdens de wandeling, dan gaan we even schuilen.

In welke talen verzorgen jullie rondleidingen?

Engels, Duits, Frans en natuurlijk in het Nederlands.

Tot wanneer mag ik het aantal deelnemers wijzigen?

Tot een week voor de wandeling kun je over het algemeen nog wijzigingen aanbrengen in het aantal personen.

Wat kost het om te annuleren?

Een week van tevoren annuleren kost niets. Annuleer je twee dagen voor de afgesproken datum, dan verzoeken wij je vriendelijk de helft van het verschuldigde bedrag over te maken. We vragen je om een annulering altijd zo snel mogelijk aan ons door te geven.

Hoe kan ik in het weekend de wandeling annuleren?

Mocht je door omstandigheden moeten annuleren in het weekend, bel dan rond 11.00 uur naar restaurant Luciëns, Sint Luciënsteeg 15, 020 627 1209 en vraag of naar de gids van jouw wandeling van Mee in Mokum.

Waar kan ik parkeren in Amsterdam?

Kijk voor parkeermogelijkheden op www.naaramsterdam.nl

Hoe is Amsterdam het makkelijkst te bereiken?

Wij raden je aan met het openbaar vervoer te komen: het is goedkoop, snel en eenvoudig. Bekijk de mogelijkheden op www.bereikbaaramsterdam.nl